تابش تاکید نمود؛

تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان گامی اساسی در تبدیل اردکان به قطب اقتصادی کشوراست

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قابلیت تبدیل شدن این شهرستان به قطب اقتصادی کشور، تصویب لایحه "منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان" در مجلس را بعنوان گامی اساسی و تعیین کننده در تحقق این مهم عنوان نمود.

محمدرضا تابش با بیان اینکه مناطق ویژه می توانند با اعمال قوانین سهل تر، توسعه اقتصادی پایدار را رقم بزنند افزود:شهرستان اردکان بدلیل موقعیت ترانزیتی مناسب و مهیا بودن بسترهای لازم جهت توسعه و پیشرفت می تواند نقش ممتازی در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ارتقاء وضعیت اقتصادی و صنعتی استان و منطقه ایفا نماید .

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد:با آماده شدن بسترهای لازم در شهرستان و در دور دوم سفر هیات دولت به استان یزد پیشنهاد ایجاد"منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان" را مطرح کرده و بطور جد پیگیریهای لازم جهت تصویب در هیات دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس انجام و خوشبختانه با رای بالای نمایندگان نیز این امرمحقق شد.

وی با اشاره به این موضوع که ایجاد بیش از 22 واحد بزرگ صنعتی در زمینی به وسعت 65 کیلومتر مربع برای استقراردر این منطقه پیش بینی شده؛افزود: کارخانجاتی همچون ذوب ريخته گري، نورد گرم ، سرد و مقاطع، ماشين سازي و قطعات يدکي، واحدهاي فرآوري مواد معدني غيرآهني و فراورده های نسوز ،فرو آلیاژهای مختلف، کارخانجات دکل هاي فشار قوي برق و دکل هاي روشنايي، واحدهای احیا و گالوانیزه و . . . در کنار توسعه ناوگان ریلی و جاده ای و استقرار گمرک در منطقه که می توان بطور مستقیم اقدام به صادرات و واردات نمود از جمله این موارد می باشد.

تابش تاکید کرد: در کنار این پروژه های عظیم ، احداث پرديس هاي خدماتي ، پذيرايي و تفريحي و مجتمع آموزش‌هاي كاربردي فولاد و صنايع وابسته نیز پیش بینی شده تا همپای رشد صنعتی ، مردم از مواهب توسعه ای برخوردار شوند و رشدی موازی و پایدار در تمام بخشهای اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی شکل گیرد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به میزان بالای اشتغال این منطقه افزود:بکارگیری بیش از 12 هزار نیروی انسانی که نیمی از آنها را تکنسین ها،کارشناسان و مدیران ارشد تشکیل خواهد داد می طلبد تا از هم اکنون با پیش بینی موارد لازم از جمله تربیت نیروهای متخصص بومی و اندیشیدن تمهیدات لازم جهت ورود نیروی کار در آینده از تبعات سوء ناشی از توسعه جلوگیری بعمل آید.

وی تاکید نمود:ساماندهی وضع موجود و همسو نمودن روند توسعه شهری با بخش اداری و مدیریتی شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا با جلب مشارکت مردم و ارتقاء کیفیت زیستی و معیشتی آنها و ارتقاء فرهنگ شهرنشینی،شرایط بالندگی و توسعه بیش از پیش منطقه مهیا گردد.

محمدرضا تابش در بخشی دیگری از سخنانش با تشکر از هیات محترم دولت و نمایندگان معزز مردم در مجلس شورای اسلامی و کلیه مدیران دستگاههای اداری ذیربط و مسئولان اجرایی استان و شهرستان و پیگیری و هماهنگی مدیریت شرکت چادرملو و تیم مهندسی شرکت ارکان تدبیر در پیشبرد این مهم ابراز امیدواری کرد تا روند توسعه روبه رشد و فزاینده شهرستان اردکان بتواند به خواسته های به حق مردم این سامان جامه عمل بپوشاند.

وی از سرمایه گذاران و کار آفرینان خواست تا با توجه به موقعیت ویژه و استثنایی منطقه جهت اجراء پروژه های پیش بینی شده اقدام و مسئولان اجرایی و بانک های عامل نیز حمایت های لازم را نسبت به آنها معطوف دارند.

محمدرضا تابش استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در صندوق توسعه ملی که اخیرا در قانون برنامه پنجم به تصویب رسیده است را بهترین امکان و فرصت برای دولت و بخش خصوصی دانست تا اجراء طرحها و پروژه های پیش بینی شده را تسهیل بخشد.

وی بر حمایت همه جانبه از کارآفرینان و تولید کنندگان تاکید نمود و گفت:در شرایط فعلی کشور، حمایت از تولید و اشتغالزایی امری پسندیده و مقدس و ان شالله مستوجب پاداش اخروی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا